Arlo Go 2 cctv camera

Arlo lanceert de Go 2 beveiligingscamera

Film altijd en overal met de nieuwe 3G/4G-beveiligingscamera

Arlo lanceert een nieuwe beveiligingscamera die je overal kan gebruiken. Door de LTE-verbinding (Long Term Evolution, 3G/4G mobiel internet) blijft de camera voortdurend verbonden met de cloud services van Arlo Secure. Arlo is in Europa één van de toonaangevende merken van thuisbeveiligingscamera’s en richt zich met de Go 2 op beveiliging zonder wifiverbinding. Ideaal voor KMO’s of om op afstand te filmen in domeinen waar geen wifi beschikbaar is.

Dit is de eerste beveiligingscamera van Arlo met een simsleuf. De 3G/4G-ondersteuning is voldoende om beelden te uploaden of naar een livestream van de camera te kijken. Daarnaast is er ook ondersteuning om je camera te koppelen aan je smart hub. Dit kan via Amazon Alexa, Google Assistant en IFTTT. Voor Apple Homekit is er voorlopig nog geen ondersteuning, al wordt hier wel aan gewerkt.

Met een VPN kan je ook surfen ‘vanuit een ander land’. Verbind je je via een VPN in het buitenland, dan krijg je ook de zoekresultaten van dat land. Je kan ook een VPN-verbinding maken binnen je eigen land. In dit artikel bekijken we de prestaties van NordVPN en testen we hun dienst één maand lang uit.

In deze review:

• Draadloze beveiligingscamera
  • Altijd verbonden, wifi of 3G/4G
  • Lokale en cloud opslagruimte
  • Voordelen van Arlo Secure
  • Extra features van de Go 2
  • Ingebouwde GPS en diefstal
  • Duurder dan gemiddeld
  • Data gebruik, welke provider
  • Voor Apple gebruikers enkel iPhone en Apple watch opties
Arlo go 2 mobile perspectief

Eerste Arlo camera met 4G en SD-kaart

ip-Camera met SD kaartDe meeste Arlo camera’s maken geen gebruik van lokale opslagruimte, omdat je via een wifiverbinding de camera’s kan instellen en koppelen aan de Arlo app, waarmee je alle handelingen beheert en beelden herbekijkt. Uiteraard kan dit ook via een tablet of desktop.

De Arlo Go 2 kan net hetzelfde, maar heeft een 3G/4G-verbinding als extra optie. Op deze manier blijf je altijd verbonden, ook als de camera zich midden in de natuur bevindt. Wanneer de wifi wegvalt, kan je de camera tevens automatisch laten overschakelen op de mobiele verbinding. Omdat het hier om een draadloze beveiligingscamera gaat, kan je er van op aan dat een elektrische panne geen invloed zal hebben op de werking. Valt de 4G weg dan kan je nog steeds lokaal opslaan, dankzij de unieke SD-kaartsleuf van deze Arlo. Op deze lokale opslagruimte kan je altijd en overal tot 256 GB aan beelden opslaan.

Arlo is weliswaar niet het enige merk met 3G/4G-beveiligingscamera’s: ook Reolink heeft enkele modellen met deze optie. Maar Arlo Secure biedt enkele extra voordelen die de Go 2 onderscheidt van de rest: betere detectie, betere identificatie en meer ‘smart’ functies. De ingebouwde gps is een leuke extra en zeer handig bij diefstal.

Bekijk de lijst beste ip-camera’s om onze favorieten te vergelijken.

Voor wie is de Arlo Go 2 CCTV

Net iets meer dan de Essential XL

De Essential XL Spotlight is een draadloze beveiligingscamera met een lange batterijduur en goede beeldresolutie die makkelijk te installeren en te gebruiken is. Met de Arlo Go 2 heb je nog enkele extra voordelen. Zo heb je lokale opslagruimte, een ingebouwde GPS en een 3G/4G verbinding. Voldoet de Essential XL niet aan jouw eisen dan biedt de Arlo Go 2 wat extra mogelijkheden. De batterij zal door de extra functies minder lang meegaan dan de Essential XL. De batterij zal tot 3 maanden op de mobiele verbinding werken, en tot 8 maanden via een wifi verbinding. Door het polyvalente gebruik zal de batterijduur verschillen van persoon tot persoon.

Perfect voor een vakantiehuis

De camera kan automatisch overschakelen van wifi naar de mobiele verbinding. Voor mensen met een tweede woning of een vakantieverblijf kan deze camera beveiliging voorzien ook wanneer de elektriciteit afgesloten wordt. Via de geofencing opties kan je de camera ook instellen om geactiveerd te worden van zodra jij de locatie verlaat.

KMO’s, domeinen en werven

Een CCTV-camera dient niet enkel voor diefstal, het kan ook nuttig zijn voor ongevallen of andere gebeurtenissen. Door gebruik te maken van de activiteit zones van de Arlo Secure app kan je de camera helemaal afstellen op jouw locatie. De spotlight kan de omgeving verlichten als het te donker is. Zo kan je ook ’s nachts in kleur kijken. Om actie te ondernemen kan je de ingebouwde alarmsirene of tweerichtingsaudio gebruiken.

Arlo ip camera buitenshuis draadloos

Voordelen van Arlo Secure

Een Arlo camera wordt pas echt voordelig wanneer je gebruikmaakt van Arlo Secure (abonnement). Via deze betalende app kan je gebruikmaken van de slimme functies van deze camera’s. Verbeterde AI, betere herkenning en notificaties, het instellen van zones, de ‘bel een vriend’ functie, …. Vooral deze verbeterde herkenning van de Arlo Go 2 is een waar pluspunt: het verkleint de kans op foutieve meldingen.

Nog twee zeer belangrijke voordelen van Arlo Secure bij de Arlo Go 2 is de opslagruimte en de vergoeding bij diefstal. Zonder Arlo Secure heb je de optie om beelden live te volgen en de beelden van een melding te herbekijken (en te downloaden); een basisoptie die bij alle Arlo toestellen hoort. Met Arlo Secure geniet je echter van acht extra voordelen, waarvan het merendeel hierboven reeds werd opgelijst. De ‘cloud storage’ blijft 30 dagen beschikbaar en wordt opgeslagen in 2k resolutie (afhankelijk van camera).

Met Arlo Secure Plus (€ 14.99/maand) heb je opslag in 4K. De beelden worden ook tot 60 dagen lang bewaard. Verder geniet je ook van een langere garantie op je toestellen.

beveiligingscamera voor werf

De Arlo Go 2 camera

Draadloze beveiligingscamera voor buiten

Net zoals de Arlo Essential XL Spotlight geniet je van een draadloos model, want deze camera is gemaakt voor gebruik buitenshuis, op unieke locaties of moeilijk te bereiken ruimtes. De Arlo 2 komt standaard met een kleinere batterij, maar je kan ook gebruikmaken van de XL-batterij. Deze XL-batterij gaat lang mee, tot 365 dagen in de Essential XL. De autonomie voor de Go 2 zal iets lager liggen omdat deze een 4G-verbinding moet ondersteunen. Je kan ook gebruikmaken van een Arlo Solar panel om opladen te vermijden.

Beeldkwaliteit

Ook de beeldkwaliteit is behoorlijk goed. Net zoals bij het Essential gamma geniet je ook hier van 1080p. Dit is weliswaar niet de hoogste resolutie, maar het is toch best hoog voor een draadloos model met 4G-ondersteuning. Ga je voor 4K-resolutie, dan wordt het uploaden van de bestanden zeer zwaar. Door 1080p te combineren met goede AI-software geniet je bij deze Arlo van goede beeldkwaliteit. De beelden blijven duidelijk, tot op zo’n kleine 12 meter van de camera.

Extra features

Naast de resolutie kijken we ook naar de andere capaciteiten van de camera: een goede nachtvisie gekoppeld met een spotlight en tweeweg audio, alsook een ingebouwde gps, sirene en lokale opslagruimte. Voor slechts 299 euro (prijsstijging juni 2022: 329.99 euro) doet Arlo het hier heel wat beter dan de concurrentie, al moet je wel gebruikmaken van het Arlo Secure abonnement om van alle voordelen te kunnen genieten. We vonden tijdens ons onderzoek ook geen concurrerende camera met 4G-ondersteuning + sirene + ingebouwde spotlight.

Arlo beveiligingscamera met 4G mobiel internet

Ingebouwde gps en vergoeding tegen diefstal

Deze Arlo Go 2 camera is bedoeld om eender waar te hangen. Door zijn unieke gebruik hoeft er niemand in de buurt te zijn en kan de camera dagen tot wekenlang alleen gelaten worden. Hou er weliswaar rekening mee dat het risico op diefstal dan ook groter is. Arlo is zich hiervan bewust en wil niet dat dit jou afschrikt om de Arlo Go 2 te gebruiken.

Daarom heeft de Arlo Go 2 een ingebouwde gps. Via de app kan je zien waar de camera het laatst actief was. Op de beelden kan je ook zien wie of wat jouw camera meegenomen heeft. Heb je Arlo Secure, dan geniet je van een extra voordeel: de ‘vervanging bij diefstal’. Bij diefstal van je Arlo Go 2 moet je dit aangeven bij de politie, zodat je de PV van de politie naar Arlo kan opsturen. Arlo zal je aanvraag dan bekijken en jou een nieuw toestel opsturen.

Verbindingsmogelijkheden

Dankzij de voordelen van Arlo Secure is een Arlo camera meer de moeite waard dan concurrerende merken zonder abonnement. Gebruik je geen Arlo Secure, dan geniet je enkel van de basisfuncties van de toestellen. Het abonnement dient vooral voor verbeterde koppelingen en betere herkenning en detectie. De slimme verbindingsmogelijkheden, waarin Arlo ook uitblinkt, blijven beschikbaar zonder Arlo Secure.

Je kan de Arlo Go 2 koppelen met Google, Alexa, IFTT en binnenkort ook Apple Homekit. Gebruik je Apple, dan geniet je (enkel) van de Arlo Secure app. Beelden kan je wel herbekijken via Apple Watch.

Gebruik je Amazon Echo show of Google Nest hub, dan kan je de beelden live streamen.

CCTV camera met spotlight wifi en mobiele verbinding

De Arlo Go 2 volledig uitgetest

Om een goed beeld te krijgen van alle specificaties van het toestel kan je het best zo uitgebreid mogelijk uittesten. De Arlo Go 2 is een sterk verbeterde versie van de Arlo Essential XL Spotlight met heel wat extra opties. Naast de wifiverbinding heb je ook de 3G/4G LTE opties waardoor je kan rekenen op een voortdurende verbinding. De camera is volledig draadloos, ook elektriciteit is niet nodig. De krachtige batterij gaat bijna 12 maanden mee in de Essential XL. In deze Arlo Go 2 zal dit beperkt zijn tot maximum 6 maanden gebruik. Veel hangt af van de activiteiten rond de camera, en hoe veel beeldmateriaal via de verbinding geupload moet worden.

Beeldkwaliteit

Zoals de Essential worden de beelden in 1080p resolutie opgenomen. Dit zorgt voor duidelijk beeld kort bij de camera. Ga je verder dan 10 meter dan worden de beelden minder duidelijk. Een nummerplaat herkennen wordt zeer moeilijk eens het voertuig verder weg is. Bij snel bewegende beelden blijft de kwaliteit wel goed. Maak je gebruik van Arlo Secure dan heb je ook de geavanceerde AI detectie en herkenning. Dit is handig als er veel beweging is rond de camera, in het bos waar veel dieren zijn, of aan een drukke baan met veel passage.

Voorlopig hebben we deze Arlo Go 2 nog niet volledig kunnen testen. Deze update volgt zeer binnenkort, de camera is vanaf 1 juli 2022 verkrijgbaar.

Gebruik

Arlo beveiligingscamera’s zijn zeer makkelijk in gebruik. Tegenwoordig kan je alle camera’s koppelen via de smartphone app. Je hebt geen Arlo Hub meer nodig. Ook het ophangen en bevestigen van de camera’s is zeer makkelijk. Door de grote batterij wegen ze iets meer, je hebt dus wel twee tot drie schroeven nodig om het toestel goed vast te maken. De beugel en de camera staan los van elkaar, via een draaimechanisme schroef je de camera op de beugel.

Een Arlo camera is in enkele minuten opgehangen, verbinden met je smartphone en wifi neemt nog een extra 2 minuten in beslag. Via de applicatie kan je de camera beheren, instellen en beelden herbekijken. Wordt er een beweging vastgesteld dan zal je hier een smartphone notificatie voor krijgen. Gebruik je Arlo Secure dan heb je heel wat extra opties, van zones instellen tot extra instellingen.

Arlo Go 2 met 4G verbinding

Arlo & Privacy

Hou er rekening mee dat camera’s gehackt kunnen worden. Soms worden gevoelige beelden opgenomen die niet in verkeerde handen mogen vallen. Niet alleen thuis, maar ook op het werk kan dit gevoelig liggen. Je wil ook niet het risico lopen dat iemand toegang krijgt tot jouw beelden.

Arlo houdt hier rekening mee en wil iedereen voorzien van een ‘Zonder zorgen’ beleid. Ze maken gebruik van een nieuw privacy center waar alle bestanden beheerd worden en waar met één klik alle bestanden gewist kunnen worden. Daarnaast geniet je van een tweefactor-authenticatie bij gebruik, een 256 bit AES-encryptie (net zoals het leger, of VPN-software) en kan je zelf bepalen wie waar toegang tot krijgt.

Arlo maakt deel uit van Verisure. De Arlo camera’s worden ook gebruikt in de alarmsystemen aangeboden door Verisure.

FAQ – veelgestelde vragen

Mag ik zelf kiezen welke 4G-simkaart ik gebruik?

Hierover is nog geen duidelijkheid. In andere landen maakt Arlo gebruik van een vaste Telecom provider. Mogelijk zal dit in België en Nederland ook zo zijn: een vast abonnement dat je samen met de camera aankoopt.

Kan ik deze Arlo camera koppelen aan Apple Homekit?

Nog niet, want voorlopig is hier nog geen ondersteuning voor. Je kan de beelden enkel herbekijken op je iPhone of Apple Watch.

Heb ik nog een Arlo Hub nodig?

Neen, de nieuwste toestellen van Arlo worden rechtstreeks met wifi verbonden aan de applicatie. Er is geen hub meer nodig.

Kan ik zonder Arlo Secure beelden herbekijken?

Met Arlo Secure kan je de opgeslagen beelden tot 60 dagen herbekijken via de cloud storage. Zonder Arlo Secure heb je geen cloud storage en zijn de beelden enkel beschikbaar op de lokale opslagruimte. Je kan deze altijd herbekijken, zolang ze niet overschreven worden. Wel moet je de camera ophalen om de SD-kaart te recupereren.

Hoeveel data verbruikt de Arlo Go 2?

Het datagebruik hangt sterk af van waar de camera hangt. Tijdens onze test gebruikte de camera gemiddeld 700 mb per maand. Bij hoog gebruik kwam dit uit op 2 GB per maand. De verbeterde AI van Arlo Secure (herkenning + melding) zorgt voor een lager verbruik. Ook het instellen van activiteitzones kan het verbruik beperken.

Hoe we vergelijken en testen

Het team van Doorgelicht gaat online en offline op zoek naar informatie, kenmerken en specificaties over het product in vraag.

We ontvangen of kopen het product en testen het volledig uit. We houden het vast, voelen naar kwaliteit, bekijken de afwerking en testen de prestaties. Hierbij worden onze redactionele richtlijnen toegepast. Onze bevindingen vind je in deze review.

Deze Arlo Go 2 mobile bundle werd voornamelijk beoordeeld en vergeleken op beeldkwaliteit, verbinding, batterij, notificaties, opties, app, opslag en prijs.

Tot zover onze review van de Arlo Go 2 Mobile.

Bekijk ook de andere producten uit onze test:

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.